TYVSTART - KJØP JULEGAVENE FØR DET ER FOR SENT!

Handelsbetingelser

1

Nedenfor finner du handelsbetingelser for Ditur.no:

 

Generelle opplysninger

Ditur.no drives av Ditur.dk ApS

Dansk CVR: DK-35636919

Organisasjonsnummer 897 863 022

MVA nummer NO 924 531 789

Adresse: Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager

E-post: [email protected]

Telefon kundeservice: 004560570735



Generelle kjøpsvilkår

Foretaket kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.


Priser

Alle priser er inklusiv mva, men eksklusiv frakt. 

Betalingsprosedyre

Ditur.no er åpent 24 timer i døgnet. Du kan derfor alltid handle. Du handler ved å legge til varer i handlekurven, og deretter gå til kassen hvor du trygt og enkelt kan betale for varene dine.

Alle transaksjoner utføres med betalingsformidleren Reepay, som samarbeider med Nets og Teller.

På ditur.no godtar vi følgende korttyper: Visa, Mastercard, Dankort, Maestro, Vipps.

 

Når kjøperen bestiller med kredittkort, blir beløpet "reservert" av Reepay på kjøperens konto. Dette betyr at kjøperen ikke lenger kan disponere det reserverte beløpet etter at bestillingen er godkjent og sendt. Ovenstående håndteres av betalingsleverandøren Reepay som reserverer pengene på kjøperens kort, men pengene trekkes selvfølgelig først når forsendelsen har funnet sted.

I tillegg tilbyr vi betaling via bankoverføring. Vi sender først varen når vi har innbetalingen, og derfor vil behandlingstiden avhenge av transaksjonstiden. Vi påpeker også at med denne betalingsmåten er du ikke dekket av innsigelsesordningen.

 

Bankopplysninger fremgår av bestillingsskjemaet, men kan også utleveres ved å kontakte kundeservice.

 

Annullere ordre

Ditur.no kan velge å kansellere en ordre hvis det ikke er mulig å levere en vare. Du vil bli varslet hvis dette skulle skje.

 

Persondata

Ditur.no behandler informasjon om kjøper. Behandlingen består av kundeadministrasjon og markedsføring.

Første gang en vare kjøpes på ditur.no, blir kjøperen registrert som kunde. Den personlige informasjonen som registreres, er: navn, adresse, telefonnummer og e-post. Ditur.no registrerer dessuten også en alternativ leveringsadresse hvis kjøper legger inn dette i forbindelse med kjøpet.

Vi registrerer og videreformidler din personlige informasjon for å levere varen til deg:

Følgende informasjon videreføres til Bring:

Navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.

 

Opplysningene lagres i minst fem år, slik det kreves av regnskapsloven. Deretter slettes de.

Hvis ditur.no blir kjent med at informasjon om kjøperen er feil eller villedende, har ditur.no rett til å korrigere eller slette informasjonen slik at behandlingen kan foregå på riktig grunnlag.

Den dataansvarlige for www.ditur.no er Ditur.dk ApS.

Som registrert hos Ditur.dk ApS har du alltid rett til å motsette deg registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilken informasjon som er registrert om deg. Du har disse rettighetene i henhold til personopplysningsloven og henvendelser i forbindelse med dette bør rettes til: [email protected]

 

Leveranse

Ditur.no tilbyr rask og sikker levering av din bestilling i samarbeid med Bring.

Leveringstid er vanligvis 2–5 virkedager hvis klokken er på lager, lagerstatus kan sees under alle modeller. Hvis pakken med klokken ikke har kommet innen 5 virkedager, bør du kontakte kundeservice som raskt kan lokalisere pakken. Vi sender pakker til Norge alle hverdager kl. 11:00.

Hvis du mottar en skadet pakke, bør du ta et bilde av pakken og undersøke innholdet. Deretter kan du kontakte kundeservice, hvor dere kan bli enige om du skal få pengene tilbake, eller motta en ny vare. I tilfelle du har mottatt en pakke med feil innhold, bør du kontakte kundeservice så snart som mulig slik at du kan få innholdet byttet mot det rette. I tilfelle pakken er åpnet, oppfordrer vi deg til å nekte å motta pakken. Hvis du mottar pakken og senere oppdager at den har vært åpnet, bør du umiddelbart ta et bilde og kontakte kundeservice. Når du kontakter kundeservice, vil behandlingstiden gå raskt hvis du sørger for å ha ordrenummeret klart.

Hvis leveringstiden avviker fra standarden, vil det stå under den enkelte modellen. Leveringstiden avviker hvis klokken ikke er på lager.

 

Reklamasjon – hvis noe er galt med varen

Bestemmelsene i kjøpsloven kan gjelde for kjøp av varer. Dette betyr at du kan få reparert en mangelfull vare, byttet en defekt vare, pengene tilbake eller avslag i prisen. Det avhenger av den konkrete situasjonen. 

Det er selvfølgelig et krav at klagen er berettiget og mangelen ikke har oppstått som et resultat av feil bruk av produktet.

Når du handler hos oss som forbruker, har du 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller en reduksjon i prisen, avhengig av den spesifikke situasjonen. Det er et krav at klagen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som et resultat av feil bruk av produktet eller annen skadelig adferd. 

Du må klage innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du klager innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, vil klagen alltid være rettidig.

Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for forsendelsen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.

Hvis klagen ikke er berettiget, må du selv bære fraktkostnadene.

 

Varen sendes til vår norske returadresse:

Bring Warehouse AS, ATT. Ditur.no, Terminalen 4, 3414 Lierstranda

For å gi deg en rask og god service, vil vi oppfordre deg til å ta et bilde som illustrerer feilen eller mangelen og deretter sende bildet og en detaljert beskrivelse til [email protected]

Vi mottar ikke pakker uten levering eller pakker sendt med postoppkrav.

 

Angrerett

Som forbruker har du en 99-dagers angrerett når du handler hos oss.

Angrefristen utløper 99 dager etter dagen du mottok varen din eller får den siste varen i fysisk besittelse i tilfelle avtale om flere forskjellige varer, som bestilles i en ordre og som leveres individuelt.

 

Du må varsle oss innen 99 dager etter mottakelse om at du ønsker å angre på kjøpet. Varselet må gis ved å kontakte kundeservice på [email protected] I meldingen din skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å utøve din angrerett.

Du kan ikke angre ved å bare nekte å motta varen uten samtidig å gi oss klar beskjed om dette.

 

Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet.

Mangel på originalemballasje kan muligens utgjøre en verdiforringelse. For å være sikker på å kunne motta alle pengene tilbake, anbefales det at varen returneres i originalemballasje.

Angreretten kan også utøves ved hjelp av det standardiserte angreskjemaet som er vedlagt forsendelsen:

 

Varens stand når du sender den tilbake

Du er kun ansvarlig for forringelse av varens verdi, som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme varens art, egenskaper og måten den fungerer på. Med andre ord, du kan prøve varen på samme måte som om du prøvde den i en fysisk butikk, men du må ikke ta den i egentlig bruk.

Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at ved kansellering av kjøpet vil du bare motta en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi.

 

Refusjon av kjøpesummen

Hvis du angrer på kjøpet, vil du få tilbake beløpet du betalte til oss. I tilfelle av en verdiforringelse du er ansvarlig for, blir dette trukket fra kjøpesummen.

 

Hvis du benytter deg av angreretten din, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke ekstra kostnader på grunn av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og uansett innen 14 dager fra datoen vi mottok melding om din beslutning om å kansellere denne avtalen. Vi foretar en slik refusjon ved hjelp av samme betalingsmåte som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet.

 

Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varen i retur, med mindre du har fremlagt bevis for å ha returnert den innen tidsfristen.

 

Hvis du angrer på kjøpet, skal varen sendes til:

Ditur.dk ApS, Elmegårdsvej 12, 8361 Hasselager Du kan også kansellere kjøpet ved å gi klar beskjed og avlevere varen personlig på ovennevnte adresse etter avtale – kontakt kundeservice her på [email protected]

Vi mottar ikke pakker uten levering eller pakker sendt med postoppkrav.

 

Prisfeil

Hvis en pris åpenbart er feil, og du med rimelighet burde ha oppdaget dette, er vi ikke forpliktet til å levere det aktuelle produktet til feil pris.

 

Rett til klage

Vi benytter oss av en klagebehandlingsprosedyre for å prøve å løse tvister som kan oppstå: Kontakt oss hvis du har klager eller kommentarer. Hvis tvisten forblir uløst, er det mulig du kan benytte deg av EU-kommisjonens klageportal på nettet.

 

Du kan også kontakte Forbrukerrådet:

Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1

0152, Oslo

Norge

Nettsted: https://www.forbrukerradet.no

Telefonnummer: +47 23400500

Hvis du som forbruker er bosatt i et EU-land, kan du klage til EU-kommisjonens klageportal på nettet her: http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsvilkårene ble sist oppdatert 23-09-2020