Returnering
Hos Ditur har du alltid 99 dagers full returrett fra din kjøpsdato
Hvor finner jeg mitt ordrenummer?+
Du finner ditt ordrenummer på din ordrebekreftelse, du mottok på e-mail i forbindelse med din bestilling. Ditt ordrenummer er også angivet utenpå pakken du mottok fra oss.
Er det mulig å bytte en vare?+
Som utgangspunkt er det ikke muligt å ombytte en vare. Det skal i stedet foregå som en almindelig returnering, hvor den uønskede varen sendes i retur. Herefter kan du foreta en ny bestilling på vår hjemmeside, hvor du vil motta en ny ordrebekreftelse og garanti, som er tilsvarende det nye kjøp. Det kan ikke byttes li over, da det er nødvendig med en korrekt ordrebekræftelse i forbindelse med garantisaker.
Hva koster det å returnere en vare?+
Bruk av vores returlabel koster 39 NOK, som motregnes når du får pengene refundert. Pakke Labelen utstedes på din email, når du oppretter en returnering. Pakke Labelen skal påsettes pakken, du ønsker å returnere. Når du gjør bruk av vores pakke label er din pakke fullt forsikret og kan spores hele veien.
Hvor når får jeg mine penger refundert?+
Når vi har mottatt din returpakke i vores returavdeling, går vores retur team i gang med å behandle din returning. Vi har 12-18 dagers behandlingstid, som avhenger av sesong og travelhet. I tillegg kan dette også skyldes forsinkelser i transporten. Så snart din retur er behandlet, blir pengene refunderet til det kort som ble brukt ved bestilling gjennom vores avtale med NETS. Her vil du motta en email med kreditnota.
Hvordan returnerer jeg flere ordre?+
Hvis du ønsker å returnere flere ordre, er det ikke mulig å gjøre på en gang gjennom vår retur portal. I stedet skal du foreta en returnering av gangen.
Returnering i fysisk butikk+
Ditur har ennå ikke en fysisk butikk i Norge (kun i Aarhus, Danmark), så returen må gjøres på nett.
Varens stand ved returnering+
Når du sender en vare i retur er det viktig at du er oppmerksom på at nedenstående kriterier er oppfylt:
- Varen er kjøpt innenfor 99 dager
- Original emballasje til varen er tilgjengelig
- Plastikk er ikke fjernet fra varen
- Lenken på varen er ikke justert
- Varen er ikke inngravert
Returprosess
- Hvis du vil returnere en vare, så kontakt først vår kundeservice på [email protected]
- Dernest vil vi besvare din henvendelse innenfor 1-2 hverdager
- Kundeservice vil opprette en forutbetalt returlabel og sende den til deg pr. mail for 39 kr.
- Pakk varen forsvarlig inn og sett det sendte returlabel utenpå pakken
- Avlever pakken til nærmeste pakkeshop
- Hvis varen er i original stand og stadig har beskyttelse på så returneres dine penger hurtigst mulig.