Reklamasjon

1

Du har 2 års klagerett på alle varer kjøpt hos Ditur.

Klagen skal skje innenfor rimelig tid, etter at feilen er konstateret og senest 2 måneder efter. Innen du sender dine varer inn som klage, ber vi deg kontakte vår kundeservice med det problem du opplever. For å kunne hjelpe deg best mulig, ber vi deg vedlegge et bilde og/eller video sammen angive ditt ordrenummer og en beskrivelse av problemet.

Hvornår skal jeg oprette en klage?

Du skal opprette en klage hvis du enten:

  • Har mottatt en forkert vare
  • Har mottatt en defekt vare
  • Har mottatt en mangelfull vare og mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk

Hvordan oppretter jeg en klage?

  • Opplever du feil på din vare etter du har tatt den i bruk, skal vi ha din vare inn som en klage så vi kan utbedre feilen eller ombytte til en ny.
  • På portalen blir du spurt om å inntaste ditt ordrenummer og e-mail, hvorefter du kan velge produkt på din ordre du ønsker å klage over. Det er her viktig at du velger årsak sammen skriver en utbyttede kommentar til klagen.
  • Da kan du hente din pakke label, som påsettes på din pakke og du sender inn til oss.
  • Herefter er du klar til å sende din reklamasjon av sted hos din nærmeste Bring shop.

Hva koster en klage?

Er klagen berettiget, betaler vi frakt omkostningerne. Det er derfor viktig at du oppretter din klagen på denne side så du benytter vår pakke label til din klage.

Hvor lang tid tar en klage?

Når vi har mottatt klagen går vår klage team i gang med å behandle denne. Vi har 2-7 dagers behandlingstid på klager. Da kan behandlingstiden travle perioder vare opp til 14 hverdager. Omhandler din klage om en vare fra et av våre autoriserte merker er vi nødsaget til å sende din are inn til forhandleren. Her er behandlingstiden lengre og kan ta 2-6 uker. Du vil bli underrettet herom.

Innlevering av klager i fysisk butikk

Ditur har ennå ikke en fysisk butikk i Norge (kun i Aarhus, Danmark), så klagen må gjøres på nett.

Reklamasjonsprosess

  1. Hvis du vil opprette en klage, så kontakt først vår kundeservice på [email protected]
  2. Velg produkt på din ordre og angi årsak sammen med kommentar til din reklamasjon
  3. Registrer din reklamasjon og hent din pakke label
  4. Påsett pakke label utenpå pakken
  5. Pakk din reklamasjon forsiktig og send den inn til oss
  6. Avvent svar fra vår retur team

Tilbakebetaling innenfor reklamasjon

Tilbakebetaling innenfor reklamasjon skjer innen 14 dager etter vi har bekreftet din reklamasjon.

Ved problem med reklamasjon

Ved problem med reklamasjon kommer Forbrukerklageutvalget til å avgjøre om det er en eventuell tvist eller om vi ikke kan komme til en konklusjon. Du som kunde har rett til å kontakte forburkertilsynet. Vi vil også følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.